Ingen onödig dag det här inte

Redan kvart i åtta var jag uppe. Hann bara duscha och sminka mig innan mamma hämtade mig kvart över åtta. En stackars banan fick följa med i bilen och bli min frukost.

Väl på sös så tog de mitt HbA1c, mätte och vägde mig. Jag var hela 173 centimeter! Ha, längsta jag har varit någonsin faktiskt. Undersökningen sköttes av en barnmorska, förstod aldrig hur hon förstod den konstiga HbA1c-maskinen eftersom att hon säkert aldrig håller på med den. Med henne var en norska som utbildade sig till skolsköterska. Jag var så stolt att jag förstod vad hon sa. Man kan väl säga att fredagskvällarna framför Skavlan har lönat sig ;)
Sen så fick jag träffa doktor Ville, min stora idol. Vi tog en massa livsavgörande beslut.
Jag ska gå tillbaka till Lantus (långtidsverkande insulin) eftersom att Levimir inte verkar passa mig.
Jag ska få en remiss till en dietist. Dietisten ska väl förklara lite hur/om jag kan ändra mina matvanor så att de passar min diabetes bättre.
Vi pratade även lite om Afrika och hur jag ska göra för att klara min diabetes där. Det är väl det som jag oroar mig för mest, att mina mediciner och alla andra makapärer försvinner redan på planet eller när man väl kommit dit. Jag menar, så länge jag har medicinerna och något att äta så är jag lugn, men försvinner något så blir det lite knasigt.

Efteråt gick mamma och jag och köpte lite fika. Jag köpte jättegoda tunnbrödsrullar med kyckling och bacon i. Tunnbrödet var dessutom fullkorn så det smakade mycket godare än äckligt vitt bröd. När det var inhandlat gick mamma vidare ner till hennes jobb medan jag hämtade ut min medicin på apoteket. Sen joinade jag mamma nere på hennes jobb. Satt inne på G3 och åt mina goda mackor och drack te.

11:27 tog jag buss 74 mot Sickla. Hämtade ut min kära mobil från Anovo. Snacka om att den är snygg! Ser ut som den gjorde när den var ny :D Roligt att det inte kostade något heller :)
När man är glad verkar allt annat runtomkring gå bra. Jag gick bort mot bussen, kom upp dit och kollade på tabellen. Jaha, bussen ska gå nu.. Vänder mig om och ser bussen komma.

Jag åkte inte till pappa utan till mamma eftersom att jag skulle ta emot en besiktningsman som skulle kolla på vårt sotiga tak i köket. Det var ju en liten brand där för ett år sedan. Han kom halv två och gick för kanske femton minuter sen.

Nu ska jag ta något att äta, sen ska jag ut till kaninerna innan jag drar vidare till pappa. Borde krama på kaninerna lite. Mest för deras skull då de förmodligen saknar mig så mycket att det gör ont i dem ;) haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0