Chokladbollar på G

Vet ni, jag ska nog baka chokladbollar nu. Är inte ett dugg sugen men jag har liksom inget att göra.


Hittade ett recept som jag gör lite nyttigare. Byter ut vanligt socker mot låtsas, har ju diabetes så då slipper jag ju oroa mig för allt socker. Vill man inte byta ut allt socker kan man köra 50/50, om man tycker att låtsassocker ger en annorlunda smak, och det gör det väl om an inte är lite van. Kan även halvera sockermängden om man nu vill det.

♥150 g smör eller margarin
♥2 dl socker (vanligt eller låtsas)
♥3 ½ dl havregryn
♥1 dl kokosflingor
♥1 ½ msk vaniljsocker
♥4 ½ msk kakao
♥2-3 msk kaffe
♥Garnering: det som man tycker smakar bra!

Såhär gör du:
-Först rör man smör och socker till en jämn smet.
-Sedan tillsätter man bara alla andra ingredienser, kaffet sist.
-Rör allt till en jämn smet, med elvisp eller för hand.
-Slutligen gäller det bara att forma till små fina bollar och rulla i det som önskas.
-In i kylen!

Hoppas att de blir goda, är på jakt efter ett gott recept. Kommer bild sen (om de blir fina vill säga)

Kommentarer
Postat av: Danielle Dang

Vad är låtsassocker? :P

2008-09-11 @ 18:02:40
URL: http://danielle.eatrice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0