Dumma krångel

Jag brukar säga att det inte är så jobbigt att ha diabetes, för för mig har det alltid fungert så bra. Men just nu fungerar ingenting som jag vill vilket gör mig arg.

Sedan jag bytte till en annan långtidsverkande spruta så har mina blodsockervärden alltid stigit jättemycket under natten, så när jag vaknar på morgonen är mina värden höga, hur jag än gör med sprutor å så.

Nu har jag ju den här blodsockermätaren i magen som jag satt in i onsdags. Det har varit jättekul att kunna se blodsockervärdena på en liten monitor. Imorse krånglade allt dock till sig. Jag har ju min vanliga blodsockermätare också som jag måste sticka mig i fingret med morgon och kväll. Imorse visade mätarna två helt olika värden.

Mitt blodsocker ska ligga mellan 4 och 7 för att vara bra. Imorse visade min vanliga mätare på 20 medan min andra mätare som jag har i magen visade att jag hade ett värde på 6,3 och att det sjönk ganska snabbt. Så jag var helt förvirrad, skulle träna och visste inte om jag behövde äta för att höja mitt blodsocker ELLER ta en insulinspruta för att sänka blodsockret. Och eftersom att jag skulle träna kunde jag inte chansa på något, så jag gjorde ingenting.

Det blev helt knasigt. När jag väl körde Ki box hade jag ingen kraft, ingen energi = lågt blodsocker. Den där mätaren började tjuta som bara den. Dessutom kände jag att jag inte kunde springa iväg och ta dextrosol (druvsocker) eftersom att vi var mitt i ett pass. Tillslut var jag ju tvungen att äta något ändå. Gick ju inte att boxa på Sandra när jag knappt kunde lyfta upp armarna.

Jag förstår verkligen inte varför det inte kan fungera. Usch! På onsdag morgon ska jag tillbaka till sös och verkligen ställa hundra frågor på varför mina mätare visar helt olika värden ibland (ibland visar de ungefär samma).

Kommentarer
Postat av: David

Oj, låter jobbigt... kan det inte vara farligt om du tex tränar och har för högt/lågt blodsocker?



Aja, hoppas du får reda på varför mätarna visade olika resultat.



Hare bra! :)

2008-12-14 @ 19:23:24
URL: http://davidhall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0