Ta henne inte ifrån mig

Kl 20 fick vi tid hos veterinären i roslagstull.

Hade en kanin för flera år sedan som började tappa balansen, kommer ihåg när jag satt i samma soffa som jag gjorde idag, och väntade på att få komma in i ett rum och få veta vad som var fel på Gosan. Tråkigt nog slutade det dåligt den gången, fick avliva kaninen :(

Hoppas det går bra med Ronja. Det kan vara samma fel på henne som det var med Gosan. Parasiter.

Gosan hade parasiter i hjärnan och det gick inte att rädda honom med antibiotika.
Ronja, tror de, har parasiter i ryggraden. Det är ingenting som gör ont tror de men det kan som sagt leda till att man behöver avliva. För man vill inte se sin älskade kanin springa runt och tappa balansen, ligga på golvet helt hjälplös.

Jag hoppas att vi kom in med Ronja ganska tidigt, för då ökar såklart chansen att hon ska bli frisk. Vet. sa att det var 50/50.

Nu ska vi ge henne antibiotika en gång om dagen, samt tvätta henne där bak eftersom hon inte gör det själv.

Vi åkte hem 1350 kr fattigare och när vi kom hem vid 21 fixade jag en egen bur åt henne inne hos de andra kaninerna, så att hon slipper de andra knasiga kaninerna som springer runt. Hon blir heller inte lika smutsig där och det är lättare att göra rent.

Håller tummarna och gör allt för att Ronja ska bli bra.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag ska också hålla tummarna!

2008-04-15 @ 10:11:34
Postat av: C

Tråkigt det där med din förra kanin :(
Hoppas att Ronja blir frisk! Håller tummarna med dig!

2008-04-15 @ 20:03:21
URL: http://www.metrobloggen.se/underbar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0