Oh I miss it

Det är snart 2 år sedan jag påbörjade mitt livs resa till Sydafrika. Började titta på alla bilder som finns på facebook för någon timme sedan - hej tårar. Oj vad jag saknar det!

Tänk vad mycket jag gjorde. Jag var på safari (det var något som jag för några år sedan aldrig trodde att jag skulle få göra, det verkade liksom för bra för att vara sant. Men så blev det sant, haha), jag dök med vithajar, jag var på vinprovning, jag var i självaste Kapstaden och Green market square (och på många många fler ställen), jag surfade, kollade in Hole in a wall, jag jobbade på PDSA - en veterinärklinik, jag jobbade på ett barnhem med underbara barn, jag bodde hos en värdfamilj, var i Salvation army-kyrkan en söndag, åt god Mrs Oliver-mat och tittade på en jäkla massa 7 de laan, jag åkte galna minivans istället för att vara på den säkrare sidan och ta en taxi men är man i Sydafrika ska man ju leva som en sydafrikan?, jag klättrade uppför Lions head - ett berg!, jag var på District 6 museum, jag var på Robben island och såg den cell som Nelson Mandela satt fängslad i, vandrade i kåkstäder, jag besökte Godahoppsudden, jag badade i Atlanten och Indiska oceanen, festade på Long street, hikeade och bikeade lite. Jag och Malin gick till barnhemmet nästan varje dag, både dit och hem. Sen gjorde jag massa mer också, jag gjorde väldigt mycket helt enkelt.

Det var en sån underbar resa och jag kan inte fatta att jag - JAG! - gjorde den. Min största önskan är att få åka tillbaka och kanske stanna föralltid och ha det underbart. Jag älskar Sydafrika, ett så fint land.

Jag läste ett resereportage i Vagabond där de skrev om Western cape. Genom hela texten kunde jag känna igen mig. Typ: På det vandrarhemmet bodde ju vi! (och det här var ändå platser ute på landsbygden som låg ganska avsides som t.ex. Coffee bay och Port st Johns). Vi gick ju precis där och gjorde precis det som de skriver om!

Det finns inte ord för att beskriva hur mycket jag saknar alla sötisar! Tänker ofta på hur de har det nu, var de är någonstans, om de har det bra, hur se ser ut osv. ♥

Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: vad skönt att höra, jo tack allt är bra!:)

2011-09-17 @ 11:28:28
URL: http://shisaalicia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0