Godmorgon måndag

På jobbet imorse: Tjohej tjoho. Jag är ju förkyld men har inte haft någon feber...

Sen fick jag för mycket att göra på jobbet så nu är det inte morgon längre utan eftermiddag och jag är inte kvar på jobbet. Hade precis börjar jobba när jag skrev det där imorse :P Tror jag skulle fortsätta med att det kändes tungt i huvudet och att jag ville att termometern skulle visa feber så att jag kunde få gå hem från jobbet, hehe.
Är för tillfället lite trött på mig själv för att jag råkat ha sönder skärmen på "min" dator. Det är en liten Acer och just nu är mitt rum väldigt stökigt så det ligger saker överallt på golvet, och igår var jag trött och snorig och råkade trampa på min dator som hade förflyttat sig just dit jag skulle sätta foten. Nuddade bara med hälen men hörde hur det knakade fast jag såg ingen spricka på skärmen då. Nu när jag startade datorn är skärmen måttligt sönder men jag kan ju se allt förutom en fläck längst ut till höger i mitten. Fast en litet fläck på en sån här liten skärm gör ganska stor förödelse, haha. Aja, med tanke på allt annat som pågår i världen så är detta problem ingenting så jag orkar inte bry mig. Gjort är gjort!
Som sagt, hemma från jobbet nu. Tänkte ta ett bad för jag känner mig äcklig. Är ju förkyld och hur snorig som helst. Ni vet när man ibland inte får ut något när man snyter sig fast när man andas genom näsan låter det väldigt mycket och äckligt (fast helt plötsligt kan man snyta ut en halv liter snor, usch vad äckligt, varför skriver jag ens det här?). Nu har jag dessutom börjat få ont i halsen, eller inte ont men det liksom känns svullet och retligt osv. Förkylningsontihalsen helt enkelt. Känner mig nästan lite sjuk, fast jag vägrar att kalla förkylning sjuk så så länge jag inte har feber (har bara 0,5 grader över vad jag brukar) så är jag frisk och kan göra vad jag vill. Fast träna struntar jag i. Ska äta glass sen istället :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0