Fina patienter

Senaste veckan har det varit några väldigt fina patienter här. Först var det han förra veckan som sa till mig att han inte visste att det fanns så söta tjejer. Igår var det ännu en gammal man som sa att jag var trevlig och när jag skulle skicka honom till det andra väntrummet frågade han om jag skulle klara mig utan honom en stund. Jag svarade att jag säkert skulle göra det. Men han skulle inte klara sig utan mig sa han för jag var så trevlig. Haha.

Alldeles nyss tog jag emot en till skrutt, dock inte lika gammal som de andra två, som sa:

- Ha ett bra liv!
- Tack du också!
- Och förresten, ett bra liv efter det här också!

Jag tror aldrig att någon önskat mig ett bra nästa liv. Spännande.

På tal om gulliga gubbar. Den skruttigaste var här nyss, en man som var född för väldigt länge sen och tänkte åka hem direkt efter med sin medföljare men då hade sköterskan bett läkaren att titta på bildena och de visade massa brutna revben, pneumothorax mm. så han blev precis hämtad med ambulans.

Stackars lilla gubbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0