Hejdå jobbet

Idag kom jag på att det känns som att ha ett eget boende när man jobbar kväll. Jobbar jag tills stängning är det bara jag och en sköterska här och det är sällan det är full rulle på patientfronten.

Jag kan sitta i köket och kolla på tv och ta det lugnt. Visserligen skogstv men så är det väl typ när man har sitt första boende? Sen så har jag lite ansvar också, hålla det rent och snyggt. Tömma diskmaskinen och lite sånt kul.

Nu ska jag gå hem. Pauli gick för en stund sedan så jag ska larma avdelningen. Hoppas att det inte blir fel. Vet inte vad som kan hända men det skulle ju vara sjukt pinsamt om det började tjuta någonstans :P Förra gången jag larmade blinkade allt rätt men så kom jag till dörren i huvudentren och där hade de någon larmstation eller vad det nu kallas, som tjöt för fullt. Då blev jag nervös, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0