Här har ni mig

Måste bara skriva vilken klant jag är! Eller så är jag blind... Spela roll, det är riktigt illa vilket som. Alltså suck, jag förstår inte. Jag tyckte ändå att jag har bra koll och är ordentlig men nä, tydligen är det inte så och det SUGER.

Jo det var ju såhär. Igår när jag öppnade min lönespecifikation så tänkte jag att jag skulle kolla om det som stod på den stämde med timmarna i min kalender. Räknade ihop hur jag jobbade i januari månad och då fick jag det till att jag fått 13 timmar för lite i lön. Vafaaaaaaaaan, tänkte jag (men jag sa det inte för fina flickor svär inte). Hade förstått det om det varit någon timme diff men 13 timmar, hallå?! Räknade även ihop hur jag jobbade i december och jämförde med min lönespec för den månaden och då hade jag fått 6 timmar för lite lön. Alltså herregud vad upprörd jag blev.

Sa detta till min chef idag och vi ska titta på det imorgon sa hon, för hon har en pärm med alla tidrapporter. Nu när jag ändå hade lite tid över ikväll så hämtade jag den där pärmen och letade upp mina rapporter och tror ni inte att jag är världens mest korkade person?

Efterbliven som jag är hade jag under januari månad skrivit i ena spalten att jag jobbat 8-15 men sen glömt att skriva i spalten brevid att det är 6,5 timmar. Det hade jag gjort 2 gånger den månaden (6,5+6,5=gissa vad? 13) och samma sak hade jag gjort i december en gång.

Snälla skjut mig någon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0