27 mars - Första gången jag övningskörde

Hej alla som kikar in här :)

I söndags övningskörde jag för första gången för nu har jag äntligen fått alla tillstånd som behövs. Det var jättekul att köra bil! :D Körde med pappas automat-bil och det var nog en bra början. Skulle jag behövt hålla koll på och oroa mig för massa växlar hade det nog blivit lite tokigt.

Först körde vi på parkeringen borta vid flatenbadet. Körde runt lite. Svängde runt snön som låg kvar (lyckades även blinka när jag skulle svänga), parkerade mellan två bilar utan att köra på någon av dem, backade i nerförsbacke utan att köra på två stora stenar som låg nedanför. När vi var klara där så fick jag även köra hem på trafikerad väg ca 2 km eller vad det nu kan vara. På den sträckan fick jag stanna vid ett rödljus och köra i en rondell. Måste säga att jag är väldigt nöjd :) Vill köra mer!

Tack pappa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0