Bussen hem

Jag åker väldigt ofta med samma buss som en kille som också bor här i Älta. Första gången jag la märke till honom pratade han med en kompis och då fick jag reda på att han var med i någon reklam på tv. Coolt tänkte jag, och sen dess sitter han typ alltid på samma buss som mig. Vet att han antingen flyttat eller blivit hurtig för förr gick han alltid av vid Ormbunksvägen, men nu är det Klisätravägen som gäller. Känns som att vi känner varandra...
Idag på bussen hem var det så kul för jag satt på sätet bakom honom. När bussen börjar rulla märker killen att mellanrummet mellan rutorna på ett av fönstren är till hälften fyllt med vatten. Han blir väldigt fascinerad och vänder sig till killen brevid för att dela med sig av det som måste vara något av det coolaste han har sett. Det var väldigt kul att se på honom och jag kunde knappt hålla mig för skratt när han satt och inspekterade vattnet som guppade mellan rutorna. Efter ett tag vänder han sig om och börjar prata med mig, som för att försäkra sig om att jag också ser det som händer i fönstret.
Det var bara det jag ville säga, att jag nu har pratat med min busskompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0