Boy A

Jag har tittat på två filmer idag. Först Zombieland som faktiskt var riktigt bra. Rolig film :) Sen så tittade jag på Boy A. Riktigt bra film! En sån som verkligen får en att tänka. Usch alltså, vad hemsk den var. Den handlade om en mobbad kille som en dag fick en kompis. Dumt nog så var kompisen riktigt våldsam vilket ledde till att de mördade en tjej i deras skola. Boy A, som huvudpersonen kallades i rätten, gjorde ju precis det som hans enda kompis gjorde.
Apropå mobbning, tänk vad många barn det är som varje dag går till skolan utan att där ha några kompisar. Som har ett rent helvette. Bara tanken på det får mig att vilja besöka varenda skola, hitta de barnen och göra så att de får det bättre :/
Hur som helst, se filmen. Den känns verkligen äkta!

Kommentarer
Postat av: cindy

Hejsan! Jag tror Nike har ngn slags chip man sätter i sin sko. Skon är specialdesignad med ett fack men jag har hört att man kan sätta den i sockan eller knyta fast den i bandet. Men jag vet inte vad man behöver till för att kunna läsa av den... Men hoppas du hittar ngn bra iaf :)

2010-09-13 @ 19:09:48
URL: http://lifeofcinderella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0