Springa 7 km

Jag undrar varför jag tycker det är så roligt att springa. När man väl är ute så springer man så att man tror att man ska dö och man är halvdöd när man kommer hem igen. Men jag tror att det är det som är det roliga också, att utmana kroppen och se vad den klarar av.

Dessutom känner man sig väldigt duktig och att stå framför spegeln i proffsiga träningskläder är en väldigt fin känsla.

Imorse var jag och Celine ute och sprang Ältasjön-runt. Allt som allt en runda på ca 7 km. Själva Ältasjön sprang vi runt på 37 min tror jag men hela rundan i sig tog lite mer än 50 min :) När jag hade duschat och satt på mig kläderna för att åka mot jobbet kände jag mig redan mycket mer vältränad :P

Förresten, innan jobbet var jag med pappa och Pontus och tittade på friskis lokaler i Sickla. Kanske börjar man träna där :) Satsar på att bli lite snyggare och mer vältränad inom en snar framtid iallafall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0