Bio i Sydafrika

Gardagen spenderades i stan. Traffade upp Tilde, Isabelle och Sandra och akte till Waterfront. Dar gick vi pa bio 19:45 och sag The taking of Pelham 123. Det var mysigt att ga pa bio och filmen i sig var bra. Innan filmen borjade visades trailern till New moon och jag langtar sa tills jag kommer hem till Sverige och gar pa bio och ser den men lillasyster. Jag har blivit galen i Twilight, bockerna var ju sa bra! Jag har till och med funderat pa att lasa dem igen, och det ar konstigt for att vara jag. For att lasa dem igen behover jag dock ha bockerna (obs! det ar jul nar jag kommer hem ;) Ja mamma och pappa det dar var skrivet till er mestadels. Eng skrift skulle inte sitta helt fel, jag kommer ju vara proffs pa engelska nar jag kommer hem).



Forresten, vi har fatt lara oss att nar man ska aka taxi ska man ringa och bestalla en. Igar nar gatt av minivanen i Observatory dar de andra tjejerna bor skulle vi betsalla taxi. Forst gick vi dock langs gatan for att se om vi hittade nagon men efter nagra meter gav vi upp och ringde Rikkis. Det ar en mil till Athlone och for det skulle de ha 200 rand!! 200! Vi sa: NEJ! Gick ut pa gatan och hux flux sa star dar en taxi som kostar 8 rand/km. Desperata som vi var hoppade vi in dar och kom hem for 80 kr istallet for 200. Det galler att spara pengar gott folk. Bortsett fran att chaufforen hade svettdoft i bilen och vi var tvungna att guida honom till Athlone sa var allt perfa.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0