Emelies och min 2,5 mil långa cykeltur!

Att cykla runt Ältasjön tog visst inte mer än 20 min så då sa jag: vi kan väl cykla åt höger därframme och åka mot Sköndal. Så vi cyklade mot Sköndal. Men så fick Emelie för sig att vi skulle ta höger genom en tunnel och åka mot Kärrtorp. Så då gjorde vi det. När vi höll på att cykla där genom Kärrtorp mot Dalens sjukhus kom vi på att vi kunde cykla in till stan. Vi åkte till Globen och stannade på en mack för att pumpa Emelies däck. Kan säga att jag erbjöd mig att ta Emelies opumpade och pyttelilla cykel när vi svängde in i den där tunneln. Så jag såg löjlig ut och cyklade på en alldeles för liten cykel i säkert 30 min. Som tur var kom två killar samtidigt som oss vid macken och vi fick hjälp. När det var klart cyklade vi Nynäsleden förbi Gullmarsplan och bort till Skanstull. Sen fortsatte vi bort till Medborgarplatsen där vi tog höger (lite för sent dock :P) in på Folkkungagatan för att komma ner mot Londonviadukten. Shit vad mysigt det vara att cykla i stan! Nästa gång tar vi med pengar så att vi kan sätta oss någonstans och fika eller så. När vi kommit ner till finlandsbåtarna åkte vi till Henriksdal och där fick vi åka ner i Hammarby sjöstad för att komma bort till Sickla. Där var vi tvungna att stanna för jag hade så mycket sendrag i min fot. Emelie, snäll som hon är, masserade den ett tag... vilket nog såg lite komiskt ut... och sen fortsatte vi hem mot Älta.

Vi var ute i 2 timmar och 10 minuter. Emelie satt och räknade ihop hur långt vi åkt och hon fick det till 2,5 mil!

Förstår ni! Jag har cyklat 2,5 mil ikväll. Jag är inte ens trött, och var aldrig trött när vi var ute. Känns som att jag är spinningskadad. Fast det är nog en bra skada ;)

Nu borde jag göra mig iordning för sängen för imorn bitti ska jag upp ganska tidigt för att åka och göra en viktig sak :) Ni kanske får veta sen.


Kommentarer
Postat av: joel

Hejsan!

fin blogg du har :)

allt bra med dig?

2009-06-17 @ 00:09:47
URL: http://byebyeblues.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0