Köpenhamn - Dag 2

20/6 2009
Andra dagen i Köpenhamn blev en riktigt turistig dag för mig och Sandra. Vi gick upp ganska sent eftersom att vi kom hem från Christiania vid 5 på morgonen. Missade vår frukost men fick ha kvar biljetterna tills nästa dag. Vi vandrade bort till ett kebabställe där vi avnjöt den bästa kebaben! Alltså den var gudomlig. Och jag blev så mätt att jag trodde jag skulle spy. Den kebaben höll mig mätt dagen efter också. Efter kebaben gick vi bort mot innerstan där vi letade efter Glyptoteket. David hade tipsat oss om det så vi kände att vi var tvunga att checka in stället. Efter någon timme där gick vi i stan och letade efter en sån där cool turistbåt som skulle ge oss en guidad tur i Köpenhamn. Men hittade vi båten eller? Gick runt i flera timmar. Vi skulle ju ha den billigaste båten! Till slut fann vi den, och vi fick se havsfrun. När vi gått av båten gick vi mot Strøget och åt middag på donken. På kvällen blev det en kort tur till Christiania, resten av kvällen/natten var vi på det älskade vandrarhemmet <3

Älskar dig!


Glyptoteket...



När vi satt och spanade efter båten för att se vart F*N man gick på någonstans!

Den fina skyllten i Christiania. Det knäppa är alltså att man fick röka den överallt annars.

Tillbaka på hostel och Sandra fotade mig i Davids jacka :P



Efter allt vandrande i mina skor hade jag en blåsa på stortån, två stora blåsor under vänster fot och en under höger. Tack skorna!

Kommentarer
Postat av: sandra

nåååw, älskar dej oxå bejb! haha ;) köpenhamn va fan bäääst...måste göra om d där..SNART!

2009-06-29 @ 22:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0