Hemma och det är film på G

Jag vet inte vad jag känner. Jag tycker faktiskt att det är jätteskönt att komma bort från Stockholm, till ett ställe där man inte är så ofta. Men jag vet inte vad jag tycker om att komma hem. Sitter man i bilen och är jättetrött är det ju skönt att äntligen se något man känner igen. Att åka hem från Dalarna på somrarna och komma in i Stockholm när solen håller på att gå ner och himlen är alldeles orange är ju väldigt vackert. Då har man ju varit borta ett tag. Nu har jag bara varit borta i 9 timmar, och jag kom inte hem till någon orange himmel. Ska bli skönt att åka till Köpenhamn på fredag morgon. 06:50 går flyget från Arlanda och som tur är får Sandra och jag skjuts av snälla pappa. Vi ska bara till Danmark, men eftersom att vi ska flyga känns det ju som att det blir längre bort. Jag längtar :)

På vägen hem stannade jag, pappa och Celine till på statoil och hyrde två filmer. Vi letade egentligen bara efter Låt den rätte komma in, men så såg vi Vi hade i alla fall tur med vädret - igen! Jag tror att Celine och jag ska kolla på låt den rätte komma in först. Jag har varit sugen på att se den ett tag. Läste boken på svenskan i höst och så var vi och såg filmen med klassen, svenskaläraren och vår mentor. Vilka minnen! Hehe, vi skrev till och med en artikel som skulle innehålla frasen "låt den rätte komma in". Boken är bättre än filmen, men filmen är bra den också :) Det som var jobbigt när vi såg den på bio var att det var världens längsta reklam innan, nej jag skojar eller överdriver inte! Det var så sjukt jobbigt. Nu slipper jag den :D

Ska leta upp Celine och filmerna nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0