No fluff, minimal shine

I lördags kväll satt vi och tittade på Morse och det är från 1989 vilket betyder lite halvkonstiga frisyrer. En frisyr såg ungefär ut som nederdelen av håret på bilden nedan. Jag frågade mamma hur man fick så mycket volym i håret och hur det blev så fluffigt och mammas svar var att man inte använde balsam. ÄH mitt hår blir aldrig sådär, även om jag bara använder schampo, sa jag.

Imorse orkade jag inte ha balsam i hela håret utan bara längst ut i topparna, men ser mitt hår ut som en pudelpäls? Nej, tack och lov är det fortfarande rakt. Dock tycker jag att håret känns mycket mjukare om jag inte använder balsam. Borde det inte vara tvärtom?

Jag har sånt där hår som glänser hela tiden, men idag glänser det inte lika mycket som det brukar så det är skönt. Man vill ju inte att folk ska få ont i ögonen när de ser mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0