Mitt minne just nu...

Tro det eller ej, men jo mitt minne äger just nu!

Har haft en toppendag på jobbet. Jag älskar att jobba och trivs jättebra på nacka sjukhus. Carina var sjuk idag så jag trodde ett tag att jag skulle bli lämnade ensam, efter en dag, men Eva satt med mig till klockan 13 :) Sen fick jag klara mig själv en timma, men det gick ju utmärkt! Klockan 14 kom Marc. Vi hälsade och båda sa att vi kände igen varandra. Efter några minuter hade vi kommit fram till att det var för att han var uppvuxen i Älta och att han faktiskt bodde bara några 100 meter ifrån mig när han bodde här. I likadana hus som mig faktiskt, fast gröna. Det grööööna området som det heter, jag bor i det rööööda området. Vi hade ganska kul sen faktiskt, bra teamwork i det stressiga väntrummet. Hehe nädå, det var typ den lugnaste dagen jag varit med om. Men vi gav de få patienter som kom riktigt bra service ;D

När jag gick från jobbet fick jag värsta uppenbarelsen. Jag kom på varför jag kände igen Marc så mycket. Visst, det kan vara för att jag sett hans lillebror Eddy som är 89a, för de ser i princip likadana ut... eller gjorde förut i alla fall, har inte träffat Eddy än. Men det är nog troligare för att det är för att Marc gick i den klass som var fadderklassen åt min klass när jag gick i 3an.


Älskar när man kommer på varför man känner igen någon ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0