Från jobbet

Det är så lugnt så lugnt.

Men där runt 9 fick jag stressa lite. De bokar in ultraljud så att alla är på morgonen, 20 min mellan varje. Nu har det flyttat ulj-rummet ganska lång bort så då skulle jag springa dit och sprita sängen och lägga på nytt papper på den. Vilket ju tog lite tid för att jag aldrig lärde mig hur mycket papper det skulle vara. Sen skulle jag fixa datan så att patienten kom upp och efter det skulle jag springa bort till läkaren, som sitter ännu längre bort, och säga till att jag skulle lägga in patienten. Sen var jag ju såklart tvungen att springa tillbaka hit till receptionen och hämta patienten och visa in till rummet. Tre stycken ultraljud var det nu imorse och samtidigt kom det folk här som skulle bli ankomstregistrerade. Att det är min tredje dag här och att det var över ett år sen jag höll på i ulj-rummet  hjälpte inte riktigt. Men det gick! :P

En kille som kom skulle jag både skriva in remissen på och utfärda frikort, och det tar ett tag eftersom att man ska skriva in massa nummer på hundra olika ställen. Och kombikakoden på remisserna gillar jag inte. För mycket siffror :P

O visst ja, det kom en hit som hade remiss på höfterna men hon trodde att hon skulle röntga armbågen. Så då sprang jag till Christina och frågade hur jag skulle göra, men hon satt och fikade och sa att jag skulle ringa Boo vc. Jag bara: Jaha, hur gör man? :S Vad är det för nummer? Vad ska jag säga?

Sådär, nu fick ni som ville en liten uppdatering :)

Ha en bra dag! Det är sol ute ser jag så gå ut och sola o bada. Smhi sa att det skulle regna och vara mulet emellanåt. Men smhi, nej dem litar jag inte på längre. Stämmer aldrig när jag kollar :P

Kommentarer
Postat av: ceelinee ♥

Svar: okej de vill du allt ;)

Man jag hatar ju att stå framför en kamera o.O



Hoppas majken inte kommer förbi idag :s

2009-07-08 @ 10:09:37
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/
Postat av: ceelinee ♥

Svar: jo de e precis det som e de! :s<3



Jo hon e shitfarlig den där majken :s

2009-07-08 @ 20:03:04
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0