Dalarna :D<3

Fredag - Söndag

Blir upphämtad på jobbet imorgon och sen är det raka vägen till Dalarna som gäller, med undantag för ett middagsstopp såklart ;) Morfars sambo har ett hus där och jag älskart! Lite bullerbykänsla över det. Liten by som man går runt på 10 min, alla hus är röda med vita knutar. Grusvägar. Åh vad jag älskar Dalarna. Så lugnt.



Och för er som undrar: jag är inte adopterad. Dock har jag av någon anledning en liten dialekt eller ja "melodi när jag pratar" verkar det som, kanske från Dalarna eftersom att farmor är därifrån.

Pratade med mamma om min s.k. dialekt efter jobbet och hon sa: Nej du pratar normalt Jenny.

Jag: Fawad och Helena tycker inte det.

Mamma: Har du kollat på någon serie på tv där de pratar annorlunda eller?

Jag: Nej... Men farmor pratar ju lite annorlunda (till farmor, jag vet att du läser: Du pratar fint)

Efter ett tag bryter mamma ut i skratt och jag frågar varför.

Mamma: Hihi du sa faaarmoor (med någon dialekt alltså)

Kommentarer
Postat av: ceelinee ♥

Dalarna! :D<3

2009-07-24 @ 15:07:50
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0