18-års kris

Problem: Inte rik nog för att lägga ut pengar på roliga saker!
Jag vill ha mer pengar. Det kan väl summera den här dagen.
Ikväll ska mina vänner ut men jag vet inte om det finns nånting som kan få mig att gå ut ikväll alltså. Jag har ångest över att mina pengar försvinner. Jag är snålare än förut, vill inte ens ta ut matpengar utan nöjer mig med en hamburgare för de 10 kr av mynt som ligger i min plånbok och inte har nått bättre för sig. Eller så tar jag en frukt som någon annan betalat.
Anledningen till denna ångest är afrikaresan och en bidragande faktor: studenten!
Jag vet att jag har en massa sparpengar. Jag har lagom mycket pengar på mitt bankkonto också. Men jag vill helst ta så lite som möjligt från mina sparpengar. De ska jag ju ha i famtiden när jag har en ekonomisk kris eller nått.
Igår var jag på banken och överförde 600 kr flakpengar från mitt konto till klasskontot. Det var så smärtsamt att se 600 kr bara försvinna sådär. 600 kr för att stå på en lastbil och spruta öl och bli nersmutsad. Herregud.

En positiv sak är att nudlar är väldigt billigt och även något jag tycker är väldigt gott. Så maten kommer jag alltid att kunna spara in på.

Hmm, finns det egentligen någonting jag slösar pengar på?

När jag får nästa studiebidrag ska jag skriva upp allt jag köper för att se om det blir något över. Det känns verkligen som att hela studiebidraget går åt även fast jag inte gör av med så mycket pengar.

Åtgärd: Skaffa ett jobb


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag känner igen mig! Satt idag med kvitton, kalender och internetbanken (kan se allt jag har köpt med kortet) och skrev in det i min lilla bok. Ångest!



Vill du inte ens nu ta hästjobbet? ;)

2009-02-20 @ 17:06:58
URL: http://killingseagull.blogg.se/
Postat av: Jenny

haha nej faktiskt inte :P men med pappas kontakter får jag ett annat jobb ;)

2009-02-20 @ 22:03:35
Postat av: rullz

eller med pappas kontanter!

2009-02-21 @ 11:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0