Nästa jul önskar jag mig: Cola light

Igår var det julafton så ett lite sent God Jul från mig.

Det var första julaftonen som Pontus, min lillebror, tål mandel så vi hade en liten tävling när vi skulle äta gröt. På pappas sida av släkten har vi tydligen haft en sån tävling jättelänge men sen när P blev allergisk så kunde vi ju inte lägga någon mandel i gröten. Men igår var vi igång igen. Och ja... det var väl kul. Det blev ju lite mer tävling i att äta och det var första gången på länge vi åt upp all gröt. Jag bidrog inte till mycket av uppätandet och mina ods för att vinna tävlingen var inte så stor eftersom att jag ogillar (hatar) risgrynsröt och därför tog väldigt lite.

Tävlingen går ut på att alla lägger 5 kr (pappa: på 70-talet var det 5 kr så nu borde det egentligen vara 100) och den som får mandeln får alla pengar. Viktigt: Man får inte säga att man har mandeln förrän alla har ätit upp så gör inte som mig och kolla igenom den lilla gröt ni tagit och säga något i stil med: Nej jag fick inte mandeln. Det är ju orättvist eftersom att jag inte tycker om det. Hade jag tyckt om det hade jag ju kunnat ta mer.

Jag tycker att julen är riktigt bra så jag undrar verkligen hur det är för sånna som gillar både gröt och julmust (som jag hatar mer än gröten). Skinka har jag lärt mig att äta för ja... man måste ju äta någonting när alla andra äter gröt till middag. Det behöver inte vara mycket, man kan ju skölja ner skinkan med hårt bröd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0