Lättnad

Hej

Idag skolkade jag, jag skolkade! Det är inte likt mig...

Det var ju så att jag skulle skriva min uppsats som är till på fredag, för jag hade inte börjat på den. Har läst mina böcker men jag vet inte vad jag ska ha med. Jag vill skiva en massa saker om dialekter, men man måste ju ha en frågeställning som man ska svara på? Och jag vet isåfall inte vad det ska vara för en fråga.
Så jag stannade hemma för att ha hela dagen på mig att jobba med det. Men så fick jag ett sms om att uppsatsen var uppskjuten till på måndag. Gissa hur lycklig jag blev? Jag fick nästan tårar i ögonen. För hade den behövts lämnas in på fredag är jag osäker på om den ens hade blivit klar.

När jag visste att jag alltså fick hela helgen på mig att skriva så bestämde jag mig för att åka in till stan och gå på en föreläsning som vi hade istället för civilrätt idag. Så jag åkte in och mötte upp Malin, Christine och Jessica och efter vi åkte till Stockholms universitet och lyssnade på en föreläsning om vittnen. Så jag var alltså på 1/3 av dagens lektioner, inte jättedåligt ändå!

Jag har fortfarande inte börjat på svenskan, men ska försöka småbörja nu. Eftersom att jag har tänkt konstant på det här i någon veckan så tycker jag att det borde finnas massor i mitt huvud som kommer fram bara jag börjar.


Jag glömde att ta på mig klockan idag och kände mig därför gravt handikappad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0