Bussresa

Helloj

Jag skulle ha fått vänta på bussen i en halvtimma i sickla. Bussarna hem från Malin timear aldrig konstigt nog. Men den här gången hade jag tur. Bussen kom nästan precis när jag kommit till busshållplatsen. Sen att den var försenad för att busschauffören hade varit tvungen att torka en spya och hela bussen luktade surt, det gör ingenting. Jag slapp vänta i 30 min!

Det som dock var lite jobbigt var att han brevid mig sov och varje gång bussen svängde så ramlade han nästan på mig. Och det tycker ju folk är underhållande, att sitta och se en stackars ung flicka bli söndermosad av en full tjock man utan hår på huvudet. Så det där paret som satt mitt emot skulle ju apselut sitta där och stirra på honom. Smålog lite gjorde de också.

När jag tänker efter så kan det ju ha varit han som spytt ner bussen. Vi satt precis ovanför dörrarna och det var vid dörren som någon spytt. Kanske kollade de bara in honom för att de väntade på att han skulle spy igen? Aja, jag kom hem utan att ha blivit nerspyad. Och jag kom hem 30 min innan jag egentligen skulle. Score!


"Åsa tar kort". Taget på en mattelektion i 1an. Konst, det är vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0