Första snön

Idag kom det lite snö. Ganska jättemycket snö. Så det var vitt där ute. Utanför mitt fönster. Men på marken var det inte vitt, där var det slaskigt.
Visst ja! Tänkte att jag kanske skulle ta ner min dunjacka om det skulle bli jättekallt imorgon. Men då måste jag upp på vinden och där är det kallt (och så misstänker jag att det bor någonting där, för i somras när jag var uppe så var det något som rörde sig bland alla påsar, och så var det någon skugga på väggen. Såg senare att det flög runt en fluga, så det kan ju varit den som gjorde ljud och skuggor, men egentligen spelar det ingen roll. För jag är rädd för flugor :P riktigt tragiskt)

Jaha, nu i helgen har det inte hänt så mycket. Igår sov jag länge och när jag slog på tv:n när jag vaknade så var det Rent hus. Jag borde inte kolla på sånt. Kände bara att jag var tvungen att städa... och när jag städar kan jag inte göra det slarvigt. Det började med att jag skulle duscha, men så såg det så rörigt ut i lådorna under handfatet. Jag tog fram lådorna och började rensa. En hel påse fyllde jag med skräp, alltså saker som JAG tycker är otroligt onödiga. Sen sprang jag ner, smet förbi mamma och försökte gömma påsen, ut till soptunnan. Gick upp till badrummet igen. Herregud vad jag borde skura kaklet vid badkaret, tänkte jag. Slutade med att jag skurade kaklet, drog fram badkaret så att jag även kom åt det kakel som inte syns eftersom badkaret står i vägen. Jag skurade under badkaret, rensade avloppet, skurade själva badkaret och handfatet. Sen duschade jag! Celine och hennes kompis Linnea (mer kallad som Kiwi) kom hem från ridningen och skulle duscha. Men jag hade ju tagit slut på allt varmvatten ;)

Ähh nu ska jag skriva mitt tal som jag ska hålla imorgon. Ändrade nästintill hela grejen förut så nu måste det in i datorn också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0