Dagens klaga. Absolut inte.

Nej då, jag tänkte istället hylla min vänsterhand (kommer säkert sluta med att jag klagar på det jag tänkte berätta, men jag ger mina hyllningsskills ett försök)

Jag skulle öppna en syltburk och syltburkar går ju aldrig att öppna på ett smidigt sätt. Antingen tar man i så man börjar gråta, eller så bryter man handleden. Mental eller fysisk skada vilket som.
Men jag var fast besluten om att jag skulle öppna den där syltburken, för man MÅSTE ha lingonsylt till havregrynsgröt! Jag använde min högerhand, bröt nästan fingrarna av mig, fick tårar i mina arma ögon! Jag tog en handduk och hade den mellan burklocket och min hand, för att få det att göra mindre ont. Men den elaka burken ville inte öppna sig för mig...
Då kom jag på att jag har en vänsterhand. Brukar annars glömma bort den eftersom att jag är förlamad i den (inte bokstavligt): använder den aldrig. Skulle kunna byta ut den mot en glass, så lite betyder den för mig.
Men vet ni vad?! Min vänsterhand öppnade burken åt mig. Bara sådär, på en gång. Förvisso var det säkerligen min högerhand som gjorde förarbetet, men utan min vänsterhand... hade jag suttit här hungrig, inte kunnat äta havregrynsgröten.

Undrar om man får hylla sin vänsterhand i ett hyllningstal...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0