Dagen

Todilo

Snöat hela dagen. Helt vitt ute :) Första dagen med riktig snö och jag har redan gjort värsta fallet. Än är jag inte trött på snön, men snart så. Kommer ju ramla omkull varje dag! (kan inte vägverket tänka på att sanda/salta gångvägarna också. Visst hade de plogat, men hallå: snö blir ju som is när man har plogat bort det översta lagret med fortfarande har ett kvarliggande lager kvar!)

För fara för mitt eget liv kommer jag att kliva upp på mornarna och gå till skolan. Inte nog med att bussen säkert kommer köra omkull rakt ner i järlasjön... nej, för det andra kommer jag inte komma upp för backet till skolan då mina skor inte fäster i marken när det är halt. Och om jag nu skulle lyckas ta mig till skolan kommer jag inte ha något problem att ta mig från den. Nej, fort kommer det gå. Ramla, bryta ryggen, åka kana nerför backen. Det var sista gången jag gick, bokstavligt GICK till skolan. Den här vintern kommer inte sluta bra :/ Bara det inte fanns några backar. Kan de inte bara plana ut hela sverige?


En såkallad snökanin

Aja, nog klagat om det. Pappa kommer om en dryg halvtimma. Innan det ska jag packa, kolla att jag fått med mig allt. Gå ner med packningen, inse att jag inte alls har fått med mig allt. Gå upp igen, ta det jag glömt, se att golvet behöver dammsugas. För er som tycker det är jobbigt att packa inför semestern, tänk då hur jag har det. Som måste packa varannan vecka. Och jag måste ta med alla kläder, för man vill ju inte stå där på morgonen och kanske bara ha en tröja att välja på :O Så är det faktiskt. Jag hatar att packa! Och att lämna mitt rum stökigt går inte. Man vill ju komma tillbaka till ett städat rum. Som en nystart :S

Ähh, ikväll ska jag i alla fall skriva mitt rättsfallskoncentrat. Ska bli värsta kul jue (märk min ironi)

Kommentarer
Postat av: David

Fin bild :D och ha så kul ditt rättsfallkoncentrat som du verkar så road av :)

2008-11-24 @ 19:15:52
URL: http://davidhall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0