En skadlig idrottslektion, d.v.s. Volleyboll

Hihi, förra inlägget skulle egentligen ha handlat om detta men så rullade jag in på något annat. Ops. Därför kommer ett inlägg om volleybollen nu.

Jag tänkte väl mest säga att volleyboll är väldigt kul men att jag får väldigt ont. Bara efter första slaget på den flygande bollen såg mina handleder ut som kokta kräftor. Till och med åskådarna på läktaren lade märkte till detta och frågade om det gjorde ont. Ja det kan jag ju säga att det gjorde. Jag var ju fortfarande tvungen att mottaga 100 flygande bollar. Såg ut som jag bränt mig ordentligt i solen. Bara på handlederna alltså. Och ja, det kändes väl lite bränt också.

Inte nog med det, jag fick kramp eller sendrag i alla tårna på höger fot, utan att jag åkte skridskor eller låg i soffan och kollade på TV med utsträckta ben. Som tur var försvann detta när vi började med de riktiga matcherna, uppvärmningen var hemsk. I och med matchen slapp man ju också utsätta handlederna för flygande bollar.

Några timmar senare när skolan slutat kunde jag knappt röra tummarna, det kändes som träningsvärk, men det var ju bara smärta från flygande bollar!  Min högra handled har fått en bula som säkert kommer bli lite blå senare, och vänster tumme har fått små lila prickar.

Nu ska jag äta hallon med naturell youghurt. De som "tillverkat" dessa hallon har gjort det uselt. Nästan bara hallonsmulor. Men jag får vara glá ändå, har ju faktiskt ätit upp mina favoriter från Euro shopper. Så det är ju mitt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0