Högskoleprovet

Oj då, har bara inte haft lust eller behov av att sitta vid datorn på ett tag.

På lördag är det högskoleprovet för min del, värmdö gymnasium är det som gäller. Som tur är så ska Sandra också göra provet där, så vi kan äta lunch tillsammans och disskutera hur bra/dåligt det har gått för oss.

Idag är min kallender ikryssad med ett grönt bläckkryss, samma sak imorgon. Och gissa vad det betyder?
Jo jag ska förbereda mig inför provet och höja mina chanser att få ett bra betyg. Tänkte nu göra ett provexempel och sedan vet jag inte. Kanske börja läsa någon ointressant bok som innehåller massvis med onödiga ord. För mitt ordförråd är nog det sämsta i Sverige, jag skojar inte. Och på högskoleprovet har de ju alltid en ordförståelsedel. Den innehåller bara ord som man aldrig har eller kommer höra någon använda. Inte ens om man har läst en ointressant bok är det möjligt att man vet vad orden betyder. Men jag hoppas att kanske just den boken jag väljer är precis en sådan jag behöver.

Annars är min plan att läsa ett svenskt lexikon. Ja det ska jag göra! Hade det som plan förut. Det är ju bara att bläddra igenom och läsa alla ord som man aldrig har sett eller hört i hela sitt liv :)

Undrar bara varför högskoleprovet ska testa kunskapen på ord som man aldrig kommer att ha användning för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0