Vintertid :O

När jag gick upp vid 10 kände jag mig lite stressad, hade mycket att göra innan vi skulle åka till morfar runt 13.30.
Springa, fixa iordning mig, bestämma några kläder att ha på mig, och eventuellt göra iordning terariet till Hubbe. Att göra allt detta på så kort tid kändes lite omöjligt.

Men..

När jag satte mig här vid datan såg jag att klockan bara var 09.30 :O Då tog jag google till hjälp och upptäckte till min förvåning att det visst går över till vintertid idag. Det passade ju rätt så bra eftersom jag får en timme till på mig att göra allting :) Fast, vinter låter ganska avtändande. Det ända som är bra är att åka längdskidor, julkalendern och julafton. Och såklart alla julprydnader som lyser upp fönstren när det är mörkt ute. Det är trevligt det :D

Igår var en intressant dag. Jag kollade klart på M.p.G. och sedan gav jag mig ut och städade hos kaninisarna. Efter det sprang jag. När jag kom hem la jag in halm och spån i kaninhuset och sedan gick jag in. Tog fram damsugaren och damsög i köket. Det fortsatte med att jag skurade micron, en följd av det var att jag rensade hela diskbänken (ytan med diskho, spis och en liten överfull plätt som bara används till att lägga saker på). Skurade alting med skurpulver, inklusive kaklet (såklart). Diskade också allting som stod där på, och slängde lite saker som inte behövdes längre. Nu är det rent och fint. Men städningen i köket tog hela dagen, höll på mellan ca 17 och 23..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0