Modets historia, 1800-talet och nutiden.

Historiaarbeten brukar alltid vara extremt jobbiga och har en benägenhet att få en att tänka på döden. MEN, över detta arbete är jag riktigt munter.

Jag stod i biblioteket och letade efter böcker om Modets historia, och jag som aldrig plockar ut böckerna från hyllan, då det räcker att läsa sidan för att tröttna, gav mig nu på 3 böcker som jag sedan släpade till en bänk för att titta igenom. Gud vad jag blev sugen på att bara sätta mig ner och skriva en uppsats om mode.

Jag lånade slutligen den bok som jag knappt hade bläddrat igenom. Dock visade det sig att denna, rätt så tunna bok, handlade om just modet på 1800-talet. Bara om det. Vilken tur jag har! Nu ska jag läsa den under lovet, och för första gången kommer jag vara påläst om ett historiaämne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0