Minnen

När jag kom hem från morfar började jag rensa i min låda i köket. Däri förvaras allt i pappersform genom åren. Och oj vad mycket minnen jag hittade. Det var papper ända bak från 3an, en katalog från skuru IK, papper med info om stavan inför start av år 7, det var papper från utvecklingssamtalen, skolböcker från 6an där jag skrivit fina historier. Jag tänkte skriva in lite här, för jag hittade saker som var lite gulliga...

*Det är snart halloween så här kommer en SKRÄCKIS av mig gjord i 6an, med stavfel och allt:
Den onda clownen Albin från Albanien.
Hej!
Datumet var fredagen den 13, och jag hade bjudit hem alla mina klasskamrater till en maskerad. Men jag hade också bjudit min bästa kompis Albin, och han hade klätt ut sig till clown. Mamma hade sagt att jag skulle bjuda min granne Agata, hon hade klätt ut sig till häxa. Dom flesta av mina andra klasskompisar hade klätt ut sig till t.ex. ridare, prinsessor och indeaner.
Alla mina klasskompisar skulle sova över, men först skulle vi såklart äta tårta och dansa. Kl är nu 23.10 och nu ska vi dansa. Nu är kl 23.57. Agata sa att hon ville skoja till det lite så hon gick till Albin, och sträckte fram trollspöt och läste en formel som löd så här: Hokus pokus spraklias bli nu ett as! Och precis då slog kl 24.00. Då började Albin förvandlas till den onda clownen Albin från Albanien.
SLUT

*Här är mitt omdöme i matematik från år 7:
Matematik
Jenny uppnår g målet i matematik. Hon kan mycket bättre än vad hon själv tror. Jenny säger ofta rätt svar, men är lite osäker om det är rätt eller inte. Hon arbetar ambitiöst på lektionerna. Jenny har en skön humor med glimten i ögat.
/Lycka till Tomas S

*Ett diplom (antagligen från 6an) har jag fått där det står att jag har genomgått en intensivkurs, 6 x 60 minuter, i bråk och procenträkning.
Och hur mycket kommer jag ihåg av det idag?

*Min lärare Peter, som klassen hade i musik under några år i Älta skola, hade i ett omdöme skrivit att jag ibland skrev i min loggbok att jag HATADE musik. Och att jag då inte var aktiv på lektionerna. Jag har väldigt svårt att tro på allt som jag läste i alla omdömen. Och vissa saker jag skrev om mig själv. T.ex. hade jag skrivit att jag inte ofta lämnade in saker i tid, eftersom jag gjorde allt så ordentligt (så är det absolut inte idag, nu gör jag ordentligt och lämnar in i tid). Och det där att jag inte var aktiv på lektioner för att jag hatade ämnet, det är nog fel, för det var nog något annat som gjorde mig inaktiv.

*I en loggbok i 6an hade jag skrivit till Marianne: Till Marre. JAG VILL HA BILD NÅGON GÅNG. / Jenny
Mariannes svar: Jenny, du har fått många bilduppgifter av mig som ska ingå i din bok om länder. Kan du nöja dig med det tills vi har klarat av %, NTA, svensk grammatik m.fl. saker som vi måste hinna i åk.6? Marianne
HAHAHAHA, säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0