Med solen i ögonen.

Det är jobbigt att sitta och snörvla samtidigt som man måste kisa med ögonen. Bara ett litet konstaterande.

Jag tänkte nu berätta om min fobi som rör allt som flyger (förutom fåglar & flygplan). Vet inte vad det kallas, men här kommer lite info om vad som skrämmer mig. Bara så att alla vet. Egentligen borde jag presentera mig med att jag heter Jenny och är rädd för flugor. För flugor gör mig galen.

Vet inte när det började, förr i tiden var jag bara rädd för krypande insekter men nu har också flygande insekter tillkommit i listan för saker om skrämmer mig. Och anledningen kan väl sägas vara att de just flyger. Är fortfarande RÄDD för krypande grejer (insekter i allmänhet) men det som flyger får mig att knappt kunna röra mig, jag får panik och hjärtat slår snabbare samtidigt som andningen blir svårare.

Kan ta ett exempel från i somras när vi la golv uppe hos mamma. Alla möbler från köket var inflyttade i vardagsrummet så det var väldigt svårt att gå in och ut. Sitter med familjen och tittar på tv samtidigt som altandörren är öppen. Då hör jag ett ljud, ljudet av vingar och ett surrande ljud. Det tar inte lång tid innan jag ser en trollslända fluga runt i taket. Jag får helt enkelt panik och börjar gråta. Hjärnan fungerar inte och jag vet inte vad jag ska göra. För att komma ut ur vardagsrummet måste jag ta ett steg framåt för att runda kökssoffan. Men inte kan jag riskera att komma närmre sländan inte. Jag börjar skrika. Högt. Samtidigt som jag storgråter. Välter några lådor som står på kökssoffan (vet inte varför). Min hjärna kommer fram till att jag borde gömma mig under något. Tar det som finns närmast till hands, en fotölj, som jag välter. Slutligen flyger trollsländan ut, men jag är fortfarande helt förstörd och gråter i minst 15 minuter till.

Visst, en trollslända är väl alla rädda för. Men vad säger ni om flugor? Normalt va? :S

I torsdags på kanelbullensag, var min kära farmor här. Ni kommer senare kunna läsa att hon räddade mig.
Jag står och duschar då jag ser en fluga flyga runt i badrummet. Den är väldigt hotande, men jag lyckas stanna kvar i duschen. Anledningen är att jag inte orkar springa ut, genomblöt och vattna ner golvet. Jag duschar klart snabbt, men hela tiden håller jag koll så att flugan inte kommer emot mig. Jag har precis borstat tänderna då jag ser flugan flyga nära mig. FÖR NÄRA. Springer ut utan att stänga av vattnet. Känner att pulsen är snabbare och andningen är tung. Efter ett tag lyckas jag dock få upp modet och smyger mig fram till toalettdörren, jag för sakta mitt huvud in genom dörrkarmen, tittar åt vänster och höger. Och där sitter den! På höger sida, bara nån cm ifrån mig. Den ser så äcklig ut och jag springer tillbaka och sätter mig i soffan utanför. Det går några minuter och jag ropar slutligen på farmor som kommer och dödar flugan. Jag är trygg igen.

Utomhus kan jag handskas med flugor, men inomhus är de så fruktansvärt hotande. Jag kan inte sova om jag hör ett litet surrande ljud. Vem vet vad som kan hända, i värsta fall sätter sig något på mig när jag sover. Jag har också en teori om varför det bara är flygande saker i MITT rum: Jo, de bor i mitt tak och kryper fram lite då och då.

Gud jag har massa berättelser att förtälja om hur konstig jag är när det gäller dessa flygande djur. Men ingen är väl intresserad. Jag kan bara säga att de är hemska, läskiga, hotfulla och jag vet inte vad.
Klarar inte ens av att gå i fjärilshuset!

Nu ska jag fortsätta snörvla, men som tur är har solen gått i moln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0