Sugen på pizza

På bussen in till jobbet var det någon elak person (kanindödaren!) som åkte en hållplats med en pizza i handen. Jag som bara ätit fjuttiga fil med musli till frukost blev inte direkt mindre hungrig (jag hann inte äta lunch innan jag åkte, den ligger fortfarande i väskan och ska strax bli min middag).

Den där pizzan fick mig seriöst att fundera på att beställa en pizza imorgon innan jobbet. Gå upp tidigt och äta en normal frukost för att sen ringa och beställa pizza. Fet pizza... mm..

Lägenheten min pappa bor i ligger ovanpå en pizzeria men bara för det betyder det inte att det blir pizza ofta. Var nog hundra år sedan jag åt pizza, det var nog inte ens i denna världsdel utan i Sydafrika. Den senaste pizzan åts nog i Obs. Förknippar den pizzan med illamående, orkar inte berätta. Men kombinationen av en utekväll med att dagen efter vara magsjuk och försöka få i sig en äcklig pizza, det var inte roligt.

Svenska pizzor är goda dem. Jag ska nog beställa en vegetariana om jag vågar ringa till pizzagubben imorgon.

Kommentarer
Postat av: Malin

Åt inte du en pizza i port st johns också? Den natten slutade ju också lite sådär... hehe.. :)

2010-03-20 @ 00:17:01
Postat av: Jenny svarar

Hahah, visst ja :P Men det var nog god iaf, den i Obs var hemsk, hehe.

2010-03-20 @ 01:00:57
URL: http://jennystefan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0