Sydafrika - Cape of good hope

Datum: 3 oktober 2009

Här hade jag bara varit i Sydafrika ett par dagar och You2Africa hade fixat en utflykt som skulle visa oss lite av Sydafrika. Tidigt på morgonen blev vi upplockade av en minibuss och sen åkte vi iväg neråt landet, vi skulle ju till den sydligaste punkten ;) Först stannade vi i en hamnby och tog en båt ut till Seal island och om jag minns rätt åkte vi därefter till Simons town för att se alla pingviner. Sen så kom vi till dagens höjdpunkt: Åkte till Cape of good hopes nature reserve där vi gick av bilen för att sätta oss på cyklarna. Cyklade så långt man kunde ner till Godahoppsudden (som det heter på svenska) och där lämnade vi cyklarna... och guiderna med bussen lämnade oss och sa typ: vi ses på andra sidan. Ja andra sidan berget. Varmt var det och uppför en massa trappor. Milt uttryckt: jag höll på att dö :P Speciellt i slutet när Tilde och jag gick upp till en fyr som låg väldigt högt upp. Nu får bilderna tala :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0