Una problema muy grande

Det här har förföljt mig i hela mitt 18 år, 5 månader och 13 dagar långa liv. Det blir aldrig bättre även fast jag lärt mig att prata högt och a r t i k u l e r a mer.
Det är inte min skugga jag pratar om. Jag ser den liksom inte som ett problem, trots att den alltid har koll på mig.
Nej jag pratar om att jag är född den 30 Juli. Folk har alltid så svårt att höra om man säger trettionde eller trettonde.

-När fyller du år?
-Trettionde Juli.
-Trettonde?
-Nej, T r e t t i o n d e!


Idag utspelade sig ett ännu roligare scenario när min klasskompis Emil skulle intervjua mig. Min psykologilkärare Ninni skulle ju få lära känna sina nya elever. Emil skulle i alla fall fråga mig hur gammal jag var, och jag sa även när jag fyllde år.

- Så när fyller du?
- Trettionde Juli. (
Kan tillägga att jag sa det hur tydligt som helst.)
 
Efter X antal minuter så ska Emil läsa upp den fina intervjun för klassen, och gissa vad han säger?!

- Jenny är 18 år och fyller år den trettonde Juni.

Hur svårt kan det vara egentligen. Jag blir nästan galen. Har aldrig varit med om att någon inte haft en liten följdfråga om mitt födelsedatum. Men jag tror aldrig att någon hört fel på Juli och Juni.

Kommentarer
Postat av: celineee ♥ ♥ ♥

men jag trodde dy fyldde den trettonde..

2009-01-12 @ 16:30:08
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0