Yo!

Nope, för trött för att sova. Gick istället upp på vinden och hämtade ner dunjackan och ett par bruna stövlar. Får se om jag tänker använda stövlarna, har ju precis börjar använda de svarta och de är jättesköna :)

Känns som att det är för tidigt att börja ha vinterjacka nu, eller? Även om det är svinkallt ute så känns det ändå inte som att det snart är vinter, att julen närmar sig. Vaknar jag upp och det är snö ute, då kan jag ta på dunjackan. Idag frös jag faktiskt inte ett dugg. Trots att jag hade min lilla skinnjacka. Så den kan jag ju ha ett tag till, bara jag har en lite tjockare tröja under.

Nu ska jag gå och läsa det tråkiga rättsfallet som vi har på civilrätten. Många sidor, och dessutom förstår man ju inte vad som står om man inte läser jättejättelångsamt (inte garanterat att man förstår då heller för den delen). Tar låååång tid. Sen ska vi skriva ett rättsfallskoncentrat också, så man måste ju förstå allting. Egentligen förstår jag inte varför juridiksvenska ska vara så oförståerligt, varför inte skriva så att alla förstår och göra så att det inte krånglar till sig i huvudet på alla som läser?

Jaja, det är bara att jobba på. Bli jag klar med den i tid kanske jag hinner läsa lite i svenskaboken "Låt den rätte komma in". Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker än, men lite konstig är den allt. Dessutom känns den så förutsägbar än så länge. Som när författaren börjar prata om ett gäng gubbar som alltid sitter och dricker på nån liten pub, och så skriver han att det är sista kvällen som de alla sitter där och dricker. Ja, då vet man ju att någon kommer dödas av den där äckliga vampyren Eli. Vill bara läsa så att jag kommer till ett ställe där det verkligen händer massor, och så är jag så otålig, jag vill veta NU hur boken slutar! Tur att den går snabbt att läsa, allt annat än det där hopplösa rättsfallet.

Nu ska jag äta pannkakor! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0