Swish swosh

En till helg som bara sa swish swosh...

Måste bara berätta om gårdagen som var lite jobbig. Min 3 åriga granne kom nämligen över med min andra 3 åriga granne. De ville gå ut med kaninerna i koppel så jag lät dem göra det. Vi gick till pulkabacken och var där ett tag, sen gick vi hem. Men hela tiden ville de tillbaka till den där backen så typ 3 gånger gick vi dit.

Varför var det jobbigt? Jo, för det första, de där ungarna kunde ju inte riktigt gå med kaniner i koppel. De trodde ju att kaninerna skulle gå efter dem. O sen så kallade de mig för "mamma", och jag kunde ju inte direkt säga att de inte skulle göra det.

När jag tyckte att de hade tagit tillräckligt av min tid sa jag att jag var tvungen att klippa gräset, och det var inget ljug faktiskt. Men... de ville inte gå.

- Men vi kan sitta på den där hårda saken (altanen alltså) och kolla när du klipper.
- Okej gör det, sa jag.

Så de satt där och kollade på när jag klippte gräset, frågade hela tiden om jag var klar. Och när jag väl var klar skulle de gå ut med kaninerna igen. Som tur var ropade deras föräldrar att det var mat. I lagom tid till att jag började frysa ihjäl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0