Slarvfel

Det där matteprovet var enkelt och jag gick ut som en glad människa. Men, som Tony Irwing alltid säger i lets dance. Jag inser att jag har gjort världens slarvfel!!! Okej, det var bara ett Vg-poäng så det kanske inte spelar någon stor roll. Men ett slarvfel är ett slarvfel, alltid så oerhört irriterande.

Jag gör liksom alltid slarvfel. De brukar dock vara felräkningar som 2x3=100 men nu var det annat. Matteprovet synvillade mig! Jag vet hur man ser en symmetrilinje, jag kan räkna ut en symmetrilinje från världens konstigaset funktion. Nu slutade hjärnan fungera! Jag kollade inte ens på den satans kurvan! Alltså, jag tar självmord nu.

Satt hela bussresan hem och mådde hemskt dåligt. Vad ska jag göra med mitt liv nu? tänkte jag minst 1000 gånger. Jag överdriver inte. Nu är denna helg förstörd. Jag vill slå någon nu, ngn frivillig? Eller så offrar jag min äckligt dumma hjärna. Ska ta en skalpell och lirka upp pannan och sedan lägga hjärnan framför mig och ge den en ordentlig smäll!

Det bor en liten perfektionist inuti mig. Om vi skulle säga att det där slarvfelet var den ända fel jag hade, nu låtsas jag bara, så skulle det ändå vara så oerhört pissigt. Jag vill ha alla rätt.

Det där slarvfelet är som en klisterlapp på en videokasset som sitter knögligt, det skulle lätt ha gått att göra rätt om man bara varit ordentlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0