Nya kläder känner man sig snygg i helt enkelt.

Så fort man använt kläder några gånger, eller ägt dem i några månader, blir de fula och tråkiga. Varje morgon får jag ångest för att jag inte kan välja något att ha på mig.

Själv kör jag med att man inte kan matcha brunt och grått, eftersom de i princip är samma som guld och silver. Där blir det problem, för jag kanske inte vill ha på mig en grå kofta men de grå strumbyxorna med grå shortsen vill ja ha. Då blir jag ju tvungen att ha den gråa koftan (tröjan eller vad man ska kalla det). Jag kan absolut inte ha den bruna! Aja, idag kom jag fram till att jag skulle hitta en svart kofta när jag och mamma åkte och shoppade i Farsta. Tänke först kolla på skor, men när vi satt i bilen påväg dit rabblade jag upp att jag behövde en kofta, ett par jeans, och lite tröjor. Hittade såklart inga skor :/

Vad jag hittade var två t-shirtar på Vero Moda Outlet och ett par jeans och en lila långärmad tröja på Cubus. Bilder kan jag lägga in nästa vecka. Nu är jag glad och har äntligen ett par jeans som är sköna. De andra jag har är för låga (och det hatar jag), eller förkrympta och dragkedjan är knäpp för den åker ner så fort man fått upp den så högt det går. Jippii!

För övrigt får jag alltid ont i halsen när jag går och handlar, men det får jag aldrig veta varför tror jag. Vad jag dock vet är att jag är glad av nya käder, men om några månader är jag nog deppig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0