Tisdag 100511

För er som inte har ett morgonsoldrabbat rum kan jag säga att det väldigt ofta är jättefint väder tidigt på morgonen, och sedan mulnar det till sig och blir molnigt, kallt och regnigt. Jag undrar om det är en sån dag idag.

Jag och taxigubben hade en konversation igår.
Taxi - Det måste vara kallt ute
Jag - Ja det var lite kyligt efter ett tag
Taxi - Tur att det ska bli finare väder
Jag - Imorgon ska det ju regna men på onsdag ska det bli 12 grader och sol. Det ska bli jätteskönt
....
Jag - Men kan man lita på SMHI?
Taxi - Nej

Som sagt, idag ska det regna men jag vaknar klockan 8 för att det är en bastu i mitt rum. Nej man kan inte lita på SMHI, men kan man lita på vädret? Nej. Just nu är himlen blå och utan ett moln, men tro mig, jag som vet, det kan ändras på bara några minuter.

Jag tycker att man borde ha en lag mot flerdygnsprognoser eftersom att de nästan aldrig stämmer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0