Drömmarnas värld

Godmorgon

Inatt har jag drömt en massa. Drömmar är fascinerande. Man är liksom i en annan värld, och man är så medveten om drömmen. Allt är så tydligt just då.

När man sen vaknar är man tillbaka i verkligheten och drömmen har oftast stannat kvar i den där andra världen. Det är så konstigt hur man kan vara så medveten om en dröm och sen inte kunna greppa den när man vaknar.

Nästa natt, inne i drömmens värld, drömmer man kanske samma dröm eller en fortsättning på den. När man vaknar upp är den borta igen. Något man inte kan greppa i vaket tillstånd finns tydligt kvar när man sen sover. Fascinerande :P

Det var inte det jag skulle säga. Jag vet att jag drömde någonting som hade någonting att göra med att någon spelade hög musik. Mer kommer jag inte ihåg trots att det var väldigt tydligt i drömmen.

Nu när jag vaknar förstår jag vad den där höga musiken kom ifrån, jag tror att jag vet. Grannen spelar musik, om den är hög vet jag inte men basen är nog uppskruvad till max, hehe. Känns som att bo vägg i vägg med en nattclub. Jag tror att det skulle kännas så iallafall :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0