Mitt favorithalsband

När jag packade inför Sydafrika hade jag ett stort dilemma: Ska jag ta med några smycken? :P Det enda jag hört om Sydafrika var att det var väldigt kriminellt. Typ så fort man visade sig ute blev man rånad. Det slutade med att jag inte tog med några smycken alls förutom ett par små pluppar till örhängen, mitt "jag har diabetes"-halsband och det armband som jag alltid har på mig. Tar aldrig av det. Klockan tog jag också med mig, såklart. Jag och min klocka överlever inte utan varandra, på riktigt alltså.

För någon vecka sedan insåg jag att jag ju har massa smycken här hemma som jag inte använt sedan i somras. Hittade efter ett tag mitt favorithalsband som jag fick i studentpresent men nu har jag ett annat mission: Min ring. Den ringen som jag alltid har på mig annars men som jag inte vågade ta med mig till SA. Hade helt glömt bort den tills för några dagar sedan då jag såg en bild där jag hade ringen på. Antagligen ligger den på ett smart ställe hos mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0