Smaka på Stockholm

Nu är SPS äntligen över! Det har varit riktiga långa och hårda dagar i Kungsträdgården. Varmt och jäkligt mycket folk, haha. Det har varit MINST 13 timmar varje dag, i 5 dagar. Jag har haft så ont i kroppen att jag tvivlat på hur jag ska orka gå nästa dag, men det har gått väldigt bra faktiskt.

För den som inte vet är Smaka på Stockholm en matfestival i Kungsan där restauranger har tält där man kan köpa mat. Det finns även en scen med artister som uppträder. Alla människor som sitter/går runt och äter ger såklart väldigt mycket skräp. Jag och de jag jobbat med på Sita har tömt papperskorgar, plockat skräp på marken, sorterat skräp, tömt glaskärl, tömt vanliga kärl i komprimatorn och varit trevliga mot folket osvm hehe... Ja nu kan man kalla mig en äkta miljöarbetare iallafall.

Första dagarna hade jag väldigt ont i fötterna men igår kändes de som vanligt hela dagen. Eller ja, trötta såklart :P Idag har jag mest ont i nacken, huvet och armarna. Hela kroppen är helt slut och alla muskler som förut inte fanns är pumpade till max.

Jag skulle göra vad som helt för att få ligga hemma och ta det lugnt. Senaste dagarna har det bara varit: upp kl 8, tvätta håret, åka till jobbet, jobba som en galning, känna verkande muskler, äta, åka hem, äta lite energi, duscha av den värsta smutsen och sen däcka i sängen runt 1 på natten :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0