Jag har vunnit femhundratrettiotre miljoner!

Hihi, nej jag skoja. Men jag har faktiskt tjänat lite extra idag utöver min lön. Den första patienten skulle betala 130 men han betalade 140 och jag hade inte växel på en tjuga så han sa att det var okej.

Så ja, jag rotade i min plånbok och hittade en tia som jag la ner så att det blev 130 och så tog jag en av tjugolapparna. Det blir nämligen helt fel i kassan om man lägger i för mycket/lite.

Nu slutar jag snart och jag hoppas att jag hinner hem så att jag kan se något av Robinson. Känns dock lite omöjligt för då måste jag ta en buss som går från ektorp tio över 8 och vi stänger 8. På tio minuter ska jag alltså räkna kassan, stänga ner datan, byta om och springa ner till bussen. Så effektiv är jag inte. Men om jag typ byter om i smyg nu, räknar kassan och hoppas på att inga fler kommer så hinner jag absolut. Eller så missar jag hela programmet och ser reprisen imorgon istället. Kanske smartast så för då kan jag ha väckarklockan på elva och sen halvvakna framför ett avsnitt av How I met your mother för att sedan titta på Robinson som börjar halv tolv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0