Hur får man Jenny till att bli Gerhard?

Det är en väldigt bra fråga!

Till detta kan tilläggas att jag tycker att det är grymt svårt att skilja på vad som är bokstaven G och J när jag ska tänka ut hur de uttalas på engelska.

Efter att ha varit i Kapstaden i 2 månader åkte Malin och jag vidare längs bl.a. Garden route. Helt underbart! Det enda som var jobbigt var att vi hela tiden var tvungna att planera vart vi skulle spendera nästa natt.

Vi skulle ringa Baz bus, som vi åkte med, för att boka platser på bussen och det var väl det enkla för när vi väl hade kommit till den biten hade vi ju bestämt vart vi skulle åka nästa gång och på vilket backpacker vi skulle bo.

Vårt första stopp var Stellenbosch och efter 2 nätter där skulle jag ringa till ett backpacker i Swellendam för att boka plats. Någon man svarar och säger väl att det finns platser och vill därför ta lite uppgifter för att kunna boka in oss.

- Whats your name?
- Jenny... with a y
- Gerhard?
- No Jenny.
- Gerhard?
- No, Jenny. J-e-n-n-y!
(bokstaverade säkert 1000 gånger)
- Ok. Gerhard?


Jag kan ju säga att jag uttalade bokstäverna rätt iaf andra gången. Var en väldigt jobbig situation för han verkade ju aldrig förstå mitt namn och jag fick hela tiden tänka till så att jag inte sa G-e-n-n-y :P

Seriöst vad var det för fel på människan??! Fick ett roligt sms från Malin för ett tag sen och hon kom att tänka på det när hon satt på bussen och började skratta högt :P


Kommentarer
Postat av: Tomas

Sydafrika jaa... Var du verkligen där? Vissa (jag) börjar ju undra om det inte finns nå bildbevis! :)

2010-02-26 @ 18:54:07
URL: http://lestomas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0