ÄC står för äckelchauffören

Är det aldrig någon som har tänkt på att alla otrevliga människor borde sättas på en ö och inte kunna kontakta oss andra? Ja nu ser jag mig själv som trevlig, för jag är iallafall det mot människor som jag inte har en anledning att vara otrevlig mot :P

Jag hade världens värsta buss-morgon! Bussen var 10 min sen och jag stod där själv och väntade. Då kommer bussen åkande fast en annan buss åker framför. Jag tänkte vinka förbi den bussen men då kommer en gubbe springande och ska med den så jag går längre bak så att min buss ska se mig bakom den andra bussen. De brukar alltid köra långsamt och titta om någon står där när det är en annan buss som står framför men nu gjorde inte min buss det. Jag sprang bakom slussenbussen och försökte vinka in Nackabussen men den bara åkte förbi.

Hoppade på bussen mot slussen och chauffören var snäll och ringde till min buss och bestämde att jag skulle hoppa av någonstans och bli upplockad. Hörde att den andra busschauffören sa att det bara hade stått en människa och att hon såg att den skulle på slussenbussen och att hon därför åkt förbi (ingen bra anledning).

Iallafall så hoppade jag på min buss lite senare och det första jag sa var typ: tack. Då börjar busschauffören sura på finlandssvenska: var du så lat att du inte orkade vinka förbi den andra bussen eller? Det stod ju bara en människa där och ska man inte med så brukar man ju vinka förbi bussen. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga men jag sa att jag hade tänkt göra det men att det kom en gubbe springande som skulle med den innan och att jag försökte vinka in hennes buss.
ÄC: Det här är ingen bra dag, bussen är 10 min sen och så det här!
Jag: Öhhh... men jag tycker inte att det är mitt fel iallafall.
ÄC: Nej det är företaget.

Jag tog inte åt mig för jag fattar ju att det inte är jag som gjort fel men det är så himla onödigt att vara så otrevlig. Började gråta sen när jag satte mig ner, var så arg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0