Dagens yogaäventyr

Dagen har spenderats med att sticka Malin i armen och ta blodsockret på henne. Ja jag skulle lära henne lite om min diabetes :P Sen förträngde vi de hemska stickstunderna med att titta på de sista 4 SATC-avsnitten och hade djupa diskussioner om vem av Mr Big och ryssen Alexandr som är värst.

När det sista avsnittet var klart fick jag superbråttom till gymmet för jag skulle ju på Yoga 2 klockan 19. Så jag bokstavligen rusade in på toaletten och bytte om och lämnade Malin kvar på mitt rum :P

Jag hade tolkat det som att yoga 2 var lugnare än yoga 1 men det var det tydligen inte. Det första som ledaren säger är: Yoga 2 är mer krävande och det brukar krävas att man vet lite om yoga. Passet är 85 minuter istället för 60. Jaha tänkte jag, ska jag ge upp nu eller under passets gång?

Det gick bra dock. Skönt att lyssna på Aoum-musik och slappna av. Eller ja, slappna av. Den enda stunden jag slappnade av var väl de sista minuterna när vi låg och bara "lyssnade på våra kroppar". Annars är det ju massa dumma ställningar som man ska stå i och min kropp är liksom inte byggd för sånt. Jag hatar "hunden". Jag kan typ inte sitta rak i ryggen utan att alla muskler i hela kroppen arbetar för fullt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0