Update fran Sydafrika

Jag tankte bara saga att jag lever. Det ar varmt och sol, minst 25 grader. Igar nar vi var pa utflyckt till Godahoppsudden sa var det nog 29 grader. Vi vandrade och cyklade, lite bilakande ocksa som tur var for annars hade ingen levt nu. Sag zebror och strutsar, nagot som man tydligen nastan aldrig ser dar sa det var kul.

Jag och Malin bor pa volontarcentret i Observatory med 7 andra svenska tjejer. 5 av dem ska till barnhemmet for 0-4 aringar och 2 ska till en ridskola for handikappade. Nagot har dock blivit galet fel for de har fatt for sig att jag och Malin ska jobba med aldre barn som ar 5-17 ar. Helt andra uppgifter, typ hjalpa med laxorna. Det projektet fanns inte ens pa volontarresors hemsida sa jag ar ganska forbannad. Jag har betalat ca 20 000 kr for det har projektet, byggt upp forvantningar i flera manader och sa kommer man hit och far reda pa att nagon har gjort fel. Tanker inte acceptera det.

Det var meningen att vi skulle akt till vardfamiljen ikvall men pga detta sa blir det inte sa. Vi kommer bo pa centret langre. Den familj de fixat bor namligen valdigt nara barnhemmet for aldre barn och det ligger i motsatt sida av Athlone som barnhemmet vi bokat. De ska forsoka fixa detta men man vet ju aldrig hur det blir. Skulle dock vara glad om barnhemmet kan tanka sig att ta emot tva till. Jag menar, de uppskattar jattemycket om man jobbar over pa dagarna sa varfor skulle det inte fungera?

Jaja, nu vet ni att jag lever, och att jag ar forbannad. Jag vet inte vad det ar men allt verkar ga sa daligt for mig just nu. Tanker saklart mest pa det har men ocksa pa att mycket kranglade nar jag skulle forbereda infor resan (bankomatkort, mobil, mobilbatteri osv).

Kommentarer
Postat av: Mamma Eva

Hej Stumpan!

Tänker nå dig på alla tänkbara sätt :) Bra att du är förbannad! Stå på dig!!!!

Tänk inte på att mycket krånglade för det var så pytte lite ändå.

Tänk vad mycket som krånglar inför 1 veckas charter med kvarglömda saker, ogiltiga pass (Celine´s) o massa, massa saker. Ditt gick jätte bra o smidigt. Som en dans, hihihi.

Får ni lagad mat eller får ni fixa det själva?

Har precis gjort rent hos kaninerna. Tänk det slipper du, lyllo!

Stor puss på kinden (utan dräggel),

Mamma

2009-10-04 @ 18:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0